Svar: Transport i barnevogn og autostol
5. februar 2007
Alder:
3 mdr.
Kære Pia
Det er ikke første gang jeg hører om protester ved at sidde i autostol eller være i barnevogn, men jeg synes det er usædvanligt at hun bliver ved med at være så ulykkelig, - hun er jo nu 3 måneder gammel.
Det lyder som om at I har forsøgt stort set alt. Det er helt fint at I får hende rolig med flasken, hvis det skal til, da det hjælper. Det er på samme måde vigtigt at I sikrer jer at hun ikke generes af stropper eller andet - præcis som I allerede gør.
Det er super at hun finder roen i sin lift, men usædvanligt at hun ikke kan finde roen, hvis liften er placeret i barnevognen? Jeg kan godt forstå at I undrer jer - det gør jeg faktisk også.
Bruger hun sut, eller kunne en sut og gerne med en sutteklud være en hjælp for hende? I kan trække en stofble igennem en sut og så kan hun have den liggende ved sit ansigt og måske det vil gøre en forskel.
Jeg går ud fra at hun er set af diverse læger - både da hun blev født og af egen læge efterfølgende, så I er helt sikre på at hun ikke har ondt. Du beskriver ikke hvordan fødslen har forløbet eller om hun er meget stor - jeg tænker her på om hun mon kunne have brækket kravebenet eller lignene, som man kunne forestille sig gjorde ondt, når hun blev spændt fast med sele.... bare tanker.
Jeg har svært ved at komme tingene videre. Men har nu lagt jeres spørgsmål på siden og så håber jeg at andre som har oplevet lignende, kan komme med gode råd og jeg vil sende dem videre til jer.
Rigtig meget held og lykke med hende fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske