Svar: Påklædning - 5 mdr.
5. februar 2007
Alder:
5 mdr.
Kære Sonja
Hvorfor skulle det spørgsmål være dumt?
Den bedst sovetemperatur er mellem 16-20 grader og det lyder derfor fint som det er hos jer. Ikke for varmt og ikke for koldt. Det er fint med en dyne og en sovepose må være det samme.
På kroppen er det godt med undertøj og nattøj. Din datter er kun 5 måneder gammel og derfor tænker jeg at det kan være en fordel med en natdragt med fødder. Så behøver hun ikke fryse på tæerne, hvis hun får sparket dynen af og der er ikke noget der strammer, hvilket strømper jo godt kan gøre. Nogle børn har det også fine med bare tæer - det er en skønssag.
Med hensyn til hue, så burde det ikke være nødvendigt med hue indendøre. Børn afgiver også varme fra hovedet. Hvad er det med hendes ører? Jeg tror ikke du skal være bange for at hun får stritører af at sove på ørerne, hvis det er det bekymringen går på.
Fortsat held og lykke med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske