Brev:
Kost til dreng på 9 måneder
6. februar 2007
Alder:
9 mdr.
Kost til dreng på 9 måneder
Hej Helen
Tak for dine råd til min dejlige dreng, ang. motorisk udvikling. Vi har været ude og købe en babygynge til ham, og han elsker at sidde og gynge i den. Mht hans motoriske udvikling, går det langsomt fremad. Han bevæger sig dog stadig ikke, men er meget nysgerrig og interesseret i alt.
Nu har jeg et andet spørgsmål til dig, som handler om kost. Indtil for ca. 3 uger siden, har han spist utroligt godt, men det er er ligesom om, at han ikke rigtig gider spise mere. Alt der skal tygges på bliver spyttet ud i hånden, hvorefter han leger med maden, og forsøger at proppe det tilbage i munden igen. Rugbrød og andet brød leger han også kun med. Grød, mos ol. går det ok med.
Har du nogle ideer til hvorfor han gør som han gør, ikke rigtig gider tygge på noget, leger med maden osv? Og hvad kan vi gøre for at få ham til at blive mere interesseret i at tygge?
På forhånd tak.
Venlig hilsen
Lise