Brev:
Sprog og blive storebror
6. februar 2007
Alder:
12 mdr.
Sprog og blive storebror
Hej Helen
Tak for dit svar med hensyn til Johans tidlige opvaagninger..
Vi er begyndt at tage ham ind i vores seng naar han vaagner om morgenen, stadig hver morgen kl 5.. Men for det meste putter han videre hos os i en time eller halvanden.. Det er dejligt, saa det handlede sikkert om lidt hygge og tryghed som du skrev.
Men saa er der lige et par spoergsmaal mere.. Grunden til at jeg gerne ville have at han skulle laere at sove i egen seng er at vi proever at blive gravide igen, og jeg vil bare gerne have Johan ind i en god rytme. Pyt det kommer nok, vi syntes jo ogsaa han er skoen at sove med :-)
Vi har snakket om det kan vaere for tidligt at blive gravide igen, Johan er nu lige et aar?? Vi mener bare at vi har saa gode muligheder nu hvor vi bor i udlandet og har hushjaelp og jeg ikke skal arbejde. Saa tiden vil jo stadig vaere der til Johan selvom han faar en lillebror/soester.
Jeg har bare hoert flere der mener at det er synd for den aeldre soeskende, da de ikke faar lov at varer den lille saa laenge... Hvad mener du?
Derudover er det jo sikkert snart tid til de foerste ord, og da Johan nu er 2 sproget, og til sommer hvor han begynder i boernehavn bliver han sikkert 3 sproget, hvordan griber vi lige an.
Der bliver talt dansk som hovedsprog i vores hjem, men ogsaa engelsk da vores maid taler engelsk. Naar han leger med andre boern foregaar det hele paa engelsk. I hans boernehavn bliver der saa talt engelsk og kinesisk...
Jeg har taenkt paa om vi skal oeve lidt mere med danske boeger med ham, eller om vi skal lade det hele komme af sig selv?
Det var lige lidt blandet spoergsmaal, haaber du kan finde rundt i det..
Ha en fortsat god dag,
Lotte