Brev:
Spise og sovevaner
6. februar 2007
Alder:
7 mdr.
Spise og sovevaner
Kære Helen
Gør jeg/vi noget forkert overfor vores dreng på 7 måneder? For tiden syntes vi, at han er meget urolig om natten, og han spiser heller ikke helt stabilt - føler ikke der lang tid mellem måltiderne om natten. Et typisk døgn ser omtrent sådan her ud, og har gjort det de seneste 10 til 14 dage:
06.30 vågner
08.00 øllebrød eller havregrød (spiser ikke vanvittig meget af det) + ½ kop mælk
09.00 formiddagslur på 1½ til 2 timer
11.30 hirsegrød og lidt rugbrød med smøreost efterfulgt af frugt + 1 kop vand
13.00 middagslur på 1½ til 2 timer
15.00 210 ml mme
16.00 eftermiddagslur på 1 til 1½ time
18.30 grøntsagsmos med kød eller fisk efterfulgt af frugt + ½ kop mælk
20.30 godnat
22.30 vågner og får 230 ml mme
02.30 vågner og får igen 230 ml mme
Fra han bliver lagt i seng til han står op næste morgen, vågner han i gennemsnit 2 gange (udover de gange hvor han får flaske), hvor han græder og er helt ulykkelig, lige indtil han bliver taget op og trøstet i ca. 5 minutter.
Tand nummer 3 er lige kommet til syne, kan det evt. være tandfrembrud der gør ham urolig, eller er det bare en skrøne ?
Han er en MEGET glad og aktiv dreng, som bruger mange kræfter i dagtimerne på at kravle rundt, holde balancen ved ting han kan stå op af, eller bare lege. Jeg syntes måske, at han spiser for lidt om dagen i forhold til om natten, når man tænker på den aktivitet han har i dagtimerne.
Håber du ud fra min beskrivelse, kan fortælle om det er os, der har skruet en hverdag helt forkert sammen overfor ham.
Skal lige siges, at han sover i vores soveværelse, men hans værelse er klar til at blive taget i brug. Det er ikke sket endnu, da han iflg os sover lidt for uroligt.
Pyha det var en ordentlig smøre. Håber du kan hjælpe os lidt på vej.
Mange hilsner fra
Tine