Brev:
Pige 11 uger skriger når vi gir flasken
8. februar 2007
Alder:
2 mdr.
Pige 11 uger skriger når vi gir flasken
Hej Helen
Vi har en lille pige på næsten 12 uger der ikke er så vild med at spise for tiden. Jeg har kun kunne amme hende til hun var ca. 1 1/2 måned. Hun skreg hver gang jeg lagde hende til. Vi prøvede alt og var også til en hals/øre specialist men hun fejlede ikke noget.
Nu har hun så taget flaske siden. Vi startede med glasflasker med de traditionelle sutter, men efter kun kort tid begyndte hun at skrige igen og vi fandt ud af at mælken ikke kom hurtigt nok ud af flasken, så vi begyndte at bruge AVENT flaske med nr. 3 sut og det er gået rigtig fint indtil nu.
Men i dagtimerne er hun igen begyndt at skrige efter hun har spist ca 20 ml. Det skal siges at hun spiser godt om natten men kan ind i mellem begynde også skrige når hun er færdig med at spise.
De sidste par dage har hun ialt kun spist omkring 200 ml om dagen (20-40 ml af gangen) og så ca. 200 om natten. Hun sover godt, men er meget urolig om dagen når hun er vågen. Hun kommer dog også med smil og lyde ind i mellem, men ikke så meget som hun plejer. Hun har våde bleer og afføringen er også normal, dog mindre mængde.
Kan der være perioder/dage hvor spædbørn bare ikke er lige så sultne? eller er det vores sutteflasker vi skal skifte igen (hun virker jo sulten nok, men gider ikke mere efter kun at have spist lidt)?
Med venlig hilsen Maria-Louise