Svar: Søvnmængde 13 mdr.
10. februar 2007
Alder:
13 mdr.
Kære Isabellas mor
Det fleste børn vil i alderen 12-18 måneder begynde at ændre søvnvaner og således kun have behov for at sove en lidt længere lur i løbet af dagen. Det lyder dog som om at Isabella længe har kunne nøjes med en lur i stedet for både at sove formiddag og eftermiddag. Hvis det således er rigtigt forstået at hun kun sover 1 gang dagligt og hendes lur er på ca 2 timer, så tror jeg ikke det handler om behov for at sove mindre i løbet af dagen.
I kan måske overveje om hun skal lidt senere i seng. Det er flot at hun kan sove fra 19-07 men måske vil det være muligt at putte hende kl. 20, så hun således i stedet forlænger sin søvn i den anden ende.
Derudover tænker jeg at det også godt kan handle om at hun er snottet og hoster i øjeblikket. Det er sandsynligt at hun vågner fordi hun 'klotter til' og har svært ved at få vejret rigtigt, samtidig har hun så sovet så længe at hun føler det okay at stå op selvom hun ikke er helt udsovet. Jeg tænker derfor at det sagtens kan ændre sig i takt med at hun bliver lidt mere rask igen.
Håber mit svar hjælper jeg lidt videre. Rigtig meget held og lykke fortsat og god søndag:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske