Brev:
Sover hun for tidligt?
10. februar 2007
Alder:
6 mdr.
Sover hun for tidligt?
Kære Helen
Jeg skriver til dig angående min datter på godt og vel 6½ måned. Hun er en dejlig aktiv pige, der allerede nu kravler, sidder selv, pludrer og griner dagen lang.
Vi klager heller ikke over hendes madsituation, da hun simpelthen elsker alt nyt og spiser flot - både MME og fast føde.
Hun sover dagligt tre lure om dagen - klokken 9-10.15, 12-13 og den sidste fra 15.30.16.
Det jeg vil spørge dig om er, om hun kommer for tidligt i seng. Hun har fra hun blev født været et udpræget morgenmenneske, og det er især kommet til syne nu, hvor hun har mere faste rutiner.
Hun står nemlig op mellem 05.30 og 6.00. Om aftenen kommer hun i seng 18.30, for vi kan simpelthen ikke holde hende vågen længere. Det generer mig egentlig ikke, at hun sover tidligt og står tidligt op. Både fordi jeg har mere tid med manden om aftenen, og fordi jeg selv er A-mennesker. Men jeg spørger mere med henblik på, når hun skal starte i DP. Er det noget vi skal begynde at ændre, eller regulerer det hele sig selv?
Vi har en enkelt uge prøvet at trække den ud, så hun først kom i seng klokken 19, men det resulterede i en overtræt dame, som vågnede hver time i løbet af natten.
En sidste ting jeg vil spørge dig om, er at hun i søvne er begyndt at rejse sig på alle fire. Men hvis vi ikke får vendt hende om, så ligger hun med hovedet ned i madrassen på maven. Jeg er så bange for hun bliver kvalt, så kan vi gøre noget eller vil hun vende sig selv?
Med venlig hilsen
BC