Svar: Utilfredshed
12. februar 2007
Alder:
8 mdr.
Kære Millamusens mor
Det er ganske rigtigt en svær alder din lille datter er i, svær både for mor og barn:o)
Seperationsfasen varer oftest mellem 7-10 måneder og det er korrekt at din datter er i denne fase, men samtidig er hun også igang med at skulle udvikle mere selvstændighed og egen vilje og det vil de næste måneder vise meget mere af.
Det er ikke usædvanligt at forældre er ved at få spat af den periode hvor barnet øver sig i at kravle og komme frem i verden. Det er så frustrerende for barnet og som forældre vil man så gerne hjælpe og man kan ikke gøre så meget. Ofte når barnet så endelig finder ud af at komme op i kravlestilling og få bevæget sig, så går det baglæns - og endnu en frustration opstår. Men heldigvis så lærer de jo af det og så kommer en periode hvor alt bare gå godt.
Og hvad sker der så... jo så piller de i det hele og er pludselig overalt og man skal virkelig sørge for at barnet ikke kan komme til skade og være efter dem ustandselig - og det opleves som om dagen er fyldt med nej, nej, nej...
Og så går det egentlig meget godt lige til den dag Millamusen sætter i et skrig fordi hun fra sædet i indkøbsvognen har fået øje på noget på en hylde som hun bare må studere nærmere - og du tænker "hvem er den pige, hende kender jeg slet ikke" - helt nye sider viser sig og nu blomstrer hendes selvstændig for første gang rigtigt:o)
Og hvor er det bare skønt et eller andet sted. Selvom det kan være frustrerende til tider, så lærer man så meget om sig selv og sine børn og tiden går bare så hurtigt - så man skal huske at nyde hvert øjeblik - også selvom man nogle gange er lidt træt af det:o)
Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske