Brev:
Triller ikke - 9 mdr.
12. februar 2007
Alder:
9 mdr.
Triller ikke - 9 mdr.
Hej Helen
Min datter er nu lige blevet 9 mdr. Hun trives godt, spiser næsten alt og helst selv :) er ligefrem begyndt at ville spise med gaffel, så det er dejligt. Hun drikker også selv af glas. Hun sidder, har gjort det siden hun var 5 mdr. Hun gumper rundt på numsen, og piller i alt :) Hun rejser selv op ved ting og går rundt ved at holde fast i enten en ting eller os.
Hun har taget få skridt alene, og kan stå frit længe ad gangen. Hun går fint i knæ, når hun skal samle noget op fra gulvet i stående stilling. Ja i det hele taget er hun rigtig godt med motorisk. Hun pludrer meget, gerne i sætninger, især til sin dukke, som hun putter og giver flaske/sut :) Hyggeligt at høre på.
Ja det var langt, men for at du forstår vores undren over at hun ikke triller eller vender sig. Hun sætter sig heller ikke selv op. Jeg har leget trille lege, hun gynger, leger lege hvor hun får killer i maven, bliver vugget. Vi prøver at ligge hende på maven, men hun er ikke glad for det. Hun ligger fint med strakte arme, men det er det. Hun gynger nogen gange på maven, men mere bliver det ikke til. Vi prøver også at stille hende i kravlestilling også vugge frem og tilbage.
Vi havde besøg af sundhedsplejersken da hun var 8 mdr. Hun begyndte at tale om udviklingsproblemer senere hen, hvis hun ikke begynder at vende sig. Nu tænker jeg at det nok skal komme og at min datter ikke får problemer. Men men jeg kan alligevel ikke lade være med at bekymre mig om det.
Hvad siger du?
det blev en lang smøre, men jeg tænker meget over det. Jeg er stolt af min datter, synes hun kan så meget. Men er det et stort problem at hun ikke sætter sig op selv og ikke vender/ruller??
Mange hilsner
Sussi