Brev:
Spise og sovevaner (del2)
12. februar 2007
Alder:
7 mdr.
Spise og sovevaner  (del2)
Kære Helen
Ja så vender jeg frygtelig tilbage igen :-) Jeg har lige et par spørgsmål til de svar, jeg fik på min første henvendelse.
Du skrev, at den flaske vore søn får omkring kl. 02.30, i stedet skal gives omkring kl. 06.30. Har du et forslag til, hvordan vi lige griber det an?
Når han vågner ved 02.30 tiden om natten, lyder han MEGET sulten, og får da også spist omkring 220 - 250 ml MME. Jeg tør slet ikke at tænke på, hvordan han vil reagere, hvis han i stedet for bliver tilbudt en tår vand.
Hvordan kan vi nemmest få kørt en anden rytme ind hos ham ? Som nævnt i første mail, får han ca. 230 ml MME omkring kl. 22.30, men den holder max til kl. 02.30. Vil det være bedre, at forsøge med noget vælling, selvom han aldrig har fået det ?
Nu har jeg kigget på rigtig mange spørgsmål og svar under rubrikken "sovevaner", og kommer nu til at tænke på, om han sover for meget om dagen, og evt. også for længe ?
Til sidst vil jeg spørge, om vi skal begrænse hans "stå på egne ben"? Det eneste han fokuserer på lige for tiden er, at kravle hen til noget, han kan rejse sig op af. Det er lige pludselig ikke interessant, at kravle så meget rundt længere.
Grunden til jeg spørger er, at vi har hørt folk sige, at et barn kan få skæve ben eller krumme fødder, hvis de gør det for meget. Gisp tænker vi jo bare, eftersom vi er "grønne" på det område. Har det noget på sig, eller er det endnu en skræk historie fra gamle dage ?
Tak for en SUPER god brevkasse :-)
Mange hilsner fra
Tine