Svar: Kan man sove for meget?
12. februar 2007
Alder:
14 mdr.
Hej med dig
De fleste børn vil inden 18 måneders alderen begynde at kunne nøjes med en lur dagligt, og det lyder ikke som om at Bertram er der endnu, hvilket er helt okay.
Du skriver at han løber omkring og leger, - han er en dreng som er igang med en god udvikling og der sker rigtig meget med ham. Jeg vil derfor ikke være bekymret over at han sover - jeg tror han har en rigtig god evne til at regulere sit behov og det er kun godt.
Helt overordnet set, så kan børn godt sove for meget. Men så er det i situationer hvor barnet har svært ved at sove om natten, fordi det bytter om på nat og dag eller situationer hvor barnet ikke udvikler sig og trives fordi det sover tiden væk. Det er der jo slet ikke tale om hos jer. Så Nej Bertram sover ikke for meget og det skal nok regulere sig stille og roligt af sig selv:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske