Brev:
Søvnbesvær
12. februar 2007
Alder:
7 mdr.
Søvnbesvær
Kære Helen
Vi har en dejlig datter på 7mdr., som stortrives om dagen, men er umulig om natten. Hun bliver dårligere og dårligere til at sove om natten. Jeg har noteret hendes rytme ned over et helt døgn og det har givet mig lidt at tænke over.
Mille bliver lagt i seng mellem 19.00 og 19.30 og vi står op omkring kl. 8.00. I dette tidsrum har hun været vågen 15 gange i løbet af aftenen og natten og hendes længste søvnperiode var 2 timer og 8 min. Mange perioder er på 5 min. Hun sover i alt omkring 8-9 timer om natten.
Om dagen sover hun ca. 2 timer om formiddagen og 1 time om eftermiddagen. Jeg ammer hende stadig, men hun får nu 3 måltider om dagen.
Morgenmad er havregrød med smørklat, frokost risgrød med banan og aftensmad kartoffelmos med grøntsager og kød. Drikke får hun vand og bliver ammet.
I løbet af natten bliver hun ammet 2 gange, omkring kl. 23.00 og igen omkring kl. 4.00.
Hendes seneste døgn, så sådan ud:
7.30 vågner
8.00 Ammer
9.00 Havregrød og vand
10.05 Ammer
11.00 Sover
11.38 Vågner, får syt og sover igen
12.50 Vågner
13.20 Risgrød med banan og vand
14.45 1/4 grahamsbolle
15.35 Ammer
15.55 Sover
16.50 Vågner
17.45 Kartoffelmos med gulerødder og oksefars hertil agurk og pita skorper
18.50 Ammer
19.00 Godnat
19.20 Er nu faldet i søvn
20.00 Vågner, får sutten og holder i hånd
20.10 Sover
20.15 Vågner - får sutten og holder i hånd
20.45 Falder i søvn
20.50 Vågner - får sutten og holder i hånd
20.55 Sover igen
21.00 Vågner - får sutten
21.03 Sover igen
21.07 Vågner - får sutten og holder i hånd
21.14 Sover igen
21.53 Vågner - får sutten og falder i søvn med det samme igen
23.05 Vågner
23.07 Sover igen
23.39 Vågner - bliver ammet - får sutten - holder i hånd
23.50 Falder i søvn
01.58 Vågner - sut og holder i hånd
02.01 Falder i søvn
02.14 Vågner - holder i hånd igen
02.20 Falder i søvn igen
02.28 Vågner - holder i hånd igen
02.35 Sover
02.38 vågen igen - får sutten
02.41 Sover igen
02.45 Vågner igen igen - får sutten og holder i hånd
02.50 Falder i søvn
04.24 Vågner - bliver ammet - får sutten - og holder i hånd
04.45 Falder i søvn
05.50 Vågner - vil ikke sove, kommer over i vores seng
06.35 Falder først i søvn nu
07.55 Vågner og vi står op.
Hvad skal jeg gøre. Ovennævnte mønster tager snart livet af os. Jeg håber du kan hjælpe mig/os.
Mille trives ellers fint og er utrolig glad og aktiv om dagen. Hun vokser og tager på.
Kærlig hilsen
Heidi