Svar: Stop med amning - 12 mdr.
12. februar 2007
Alder:
12 mdr.
Kære Camilla
Når jeg læser dit brev, så får jeg indtryk af at du kun ammer den ene gang dagligt, altså til natten inden din datter skal puttes. Det vil derfor normalt være sådan, at din mælk vil gå helt i sig selv, når du stopper med at amme.
Det vil være en rigtig god idé at du tager en tætsiddende top eller bh på (uden bøjle) så brystet bliver 'spændt lidt ind'. Samtidig er det vigtigt at du ikke berører/masserer brystet for meget, da berøring af bryst og brystvorter også kan stimulere til mælk.
Du skal naturligvis være opmærksom på om dit bryst bliver meget spændt og virker meget fyldt med mælk. Bliver det rødt, varmt, gør ondt - så kan det være en god idé at få malket ud. Sandsynligvis vil det være nok at gøre det en enkelt gang og herefter er det så slut.
I forhold til din datter, så vil det være rart for hende med en kop mælk inden sengetid og stille og roligt vil hun såp helt kunne undvære mælk inden hun skal sove.
Rigtig meget held og lykke med det:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske