Svar: Morsyg pige 2½ år
12. februar 2007
Alder:
2 år, 6 mdr.
Kære Susanne
Jeg skal lige være sikker på, at jeg forstår dit brev rigtigt. Din datter accepterer nu at din mand læser for hende og synger for hende, siger godnat og går - og herefter vil hun så gerne have at du kommer og siger godnat? Det vil du helst ikke, da du mener at far putter og derfor siger han godnat?
Hvis det er rigtig forstået, hvorfor er det så at du ikke vil sige godnat til hende. Det forstår jeg slet ikke. Jeg synes det er meget normalt at sige godnat til både mor og far og jeg tænker at der umiddelbart ikke er noget i vejen for at far putter, læser og synger og du så kommer ind efterfølgende og siger godnat, hvis det giver din datter roen til så at lægge sig til at sove. Det betyder jo ikke at du også skal læse og lave alverdens underholdning, bare holde fast i at nu her hun puttet af far og nu siger du godnat og så skal hun sove.
Det er som du også tidligere har oplevet vigtigt at give din datter den tryghed hun beder om, som da hun gerne ville side på skødet osv. Stille og roligt, så går det så over igen og jeg tænker at du og far vil kunne putte på skift og den anden kommer så ind og siger godnat.
Håber du kan bruge mine tanker, rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske