Svar: Flyvetur - 6 mdr.
14. februar 2007
Alder:
6 mdr.
Kære Britta
Det lyder som en rigtig dejlig tur og det skal nok gå fint.
Det er en god idé at starte dagen med en portion grød og give mos når I når frem. På flyet og inden flyveturen kan han få flaske og måske vil netop det at give ham flaske med mælk inden gøre at han falder i søvn og sover det meste af tiden:o)
Du skal være opmærksom på at han ikke selv er i stand til at trykudligne, som vi andre kan ved at holde os for næsen. Det vil derfor godt kunne gøre lidt ondt i ørerne (især under landing) og du hjælper ham bedst med at trykudligne ved at få ham til at sutte. Hvis han sover, så er det lige meget, så skal du ikke vække ham, men hvis han er vågen, så vil det være godt at han får en flaske eller har en sut, så han hele tiden synker (det udligner trykket bedst for ham).
Da han nu er ½ år så tænker jeg at han måske kan få en brødskorpe eller lignende at sidde med i flyet. Det kan måske fange hans opmærksomhed lidt, hvis han er ved at blive urolig.
Ellers er det vigtigt at du tager det så roligt som muligt. Han spejler sig jo i dig - du er hans rollemodel - og jo mere rolig og afslappet du er, jo mere rolig og afslappet er han også:o)
Rigtig god tur, det skal nok gå:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske