Brev:
Ingen succes med grød og vælling
14. februar 2007
Alder:
5 mdr.
Ingen succes med grød og vælling
Hejsa
Min søn på 5 måneder er nået dertil, hvor mælken ikke holder så lang tid mere...og han kan nu ikke "sove igennem" om natten mere som han ellers har gjort de sidste måneder.
Han virker meget interesseret i når vi andre spiser, og kan gå helt i stå med hans leg. Så vi har prøvet til med risgrød u. extra smag, men med en lille smule sveskegrød i...men han ser ud til at kløjs i konsistensen. Og efter vi har prøvet til i nogle dage får han nu samme reaktion bare ved lugten af grøden.
SP mente at vi skal holde pause med grøden i 2-4 uger, og istedet prøve med vælling på flaske.
Uheldigvis giver det samme resultat. Han har aldrig brugt flaske, og første gang ville han gerne sutte på den, men da der kom noget ud af sutten var det samme reaktion som med grøden.
Har heletiden fået at vide at frugtmos først må introduceres, efter han har lært at spise grøntsager..så det har vi ikke prøvet med.
Jeg føler mig lidt presset, da jeg skal starte ham i DP når han bliver 7 mdr...og ved ikke lige hvordan jeg kommer videre..om det bare er at vente nogle uger og prøve igen eller om der er nogle fif :o)
Han står normalt op ved 7-8 tiden, sover en ca 2½ times formiddags lur og det samme over middag..en lille morfar sidst på eftermiddagen, og bliver puttet kl. ca 20. Jeg har før vækket ham og tanket ham op med midnatstid, men nu vågner han kl 23 og er sulten..derefter spiser han igen ved 3 tiden og igen ved 6-7 tiden.
Så jeg håber du har nogle råd, her imens jeg sidder og mindes hvordan det var lige da vi kom hjem med ham...det er ihvertfald ca den samme mængde søvn :o)
Rikke