Brev:
Konstant skrigeri
14. februar 2007
Alder:
1 mdr.
Konstant skrigeri
Hej Helen
Vi har en rigtig dejlig dreng, der lige er blevet en måned gammel. Problemet er at han ikke er så dejlig hele tiden. Vi kan ikke få ham til at falde til ro om aftenen. Vi føler selv at vi har prøvet alt.
Han får kun mme (grøn allomin) og har fået det siden han var ikke engang 14 dage gammel. Han får mad ca. 6 gange i døgnet á 150 ml ad gangen. Han får aldrig mindre end det, men nogen gange føler vi at vi er nødt til at give ham mere for at få ham til at falde til ro.
Dagen starter med at han får mad omkring kl. 7.30 om morgenen (tidspunktet svinger dog meget). Så ligger vi ham til at sove igen i hans vugge, der står ved siden af vores seng. Så sover han ca. 3-4 timer igen der. Så får han mad igen og bliver puslet og nusset osv. Så bliver han lagt til at sove udenfor i barnevognen og kan igen sagtens sove i 3-5 timer uden problemer. Når han så vågner igen gerne omkring kl. 16-17 får han mad igen og vi "leger" med ham og nusser. Så er det her problemet opstår!! vi kan simpelt hen ikke få ham til at falde i søvn igen på dette tidspunkt. Han græder faktisk fra han får mad omkring kl 17-18 og så til han får mad igen 3-4 timer senere.
Vi har prøvet at give ham mad igen allerede efter bare 2 timer men lige lidt hjælper det, han vil bare ikke ligge sig til at sove. Vi har prøvet at gå rundt med ham svøbt i en dyne eller et tæppe. Vi har prøvet at køre med ham i barnevognen. Vi har prøvet at ligge ham i sin vugge og gynge ham, både med og uden tændt lys. Vi har prøvet at ligge ham i liften og gå rundt med ham. Vi har sørget for at der var helt ro og lidt larm. Det er lige meget hvad vi gør, hvis vi endelig får ham til at falde helt til ro så vi tror han sover, så går der ikke mere end maks 15 min så vågner han og græder.
Det er først når vi så når til midnat og han får mad igen at vi kan få ham til at sove helt, men så sover han så også i 4-5 timer i træk uden at vågne. og igen efter der kan han også sagtens sove efter en flaske.
Vi bruger sut til ham, men det er ikke altid at han gider den og det er jo helt fint.
Vi har haft ham hos en zoneterapeut 1 gang pga mistanke om hård mave, det så også ud til at hjælpe lige samme dag som han havde været der. Han var helt rolig hele aftenen. Vi startede med at give ham blå alomin, men skiftede så fordi vi fik af vide at den grønne var bedre for maven. Det har så også hjulpet, han har "almindelig" afføring nu, den er ikke hård som modellervoks.
Vi har overvejet om det kan være fordi at der er noget der trykker ham om aftenen. Men kan ikke se hvad det skal være da der ikke er noget om dagen.
Hvad er det vi ikke har prøvet? Hvordan får vi ham til at sove? Er det normalt at sådan en lille størrelse er vågen i over 7 timer? og skal han græde hver gang han er vågen? Det føles ikke som meget tid han er vågen uden at græde. Er det os der er noget galt med? er det normalt for børn i den alder at være sådan? alle vi spørger siger bare, det bliver bedre når han bliver ældre.!!!! Det gør det jo nok også, men det ville være dejligt, hvis der var noget vi kunne gøre nu og her.
Vi har også prøvet at holde os til en metode at trøste ham med, og holdt ved den i op til 30-60 min men det virker heller ikke.
Håber du kan hjælpe et par snart desperate forældre.
På forhånd tak
Karina