Brev:
12 uger med forstoppelse
15. februar 2007
Alder:
3 mdr.
12 uger med forstoppelse
Hej Helen
Jeg skrev til dig i sidste uge vedr. vores lille datter der ikke ville spise og dit svar til os hjalp lige med det samme - tusind tak for det.
Jeg skriver til dig nu, fordi vores datter er meget urolig og har en del skrigeture (det har hun faktisk haft i lang tid) og vi har måtte konstatere at hun har forstoppelse. Hun har siden vi begyndte på erstatning haft afførring hver anden eller tredie dag og hun skriger altid når det skal ud (massage og termometer i enden hjælper ikke).
Vi har været til lægen med hende og har også talt med vores sundhedsplejerske og begge anbefaler Lactulose. Hun får NAN1 og vi har så i et par dage givet hende lactulosen i flasken. Vi har så lige fået besked fra en læge i familien at Lactulose giver "doven tarm" og derved gør hende afhængig af Lactulosen?
Vi er så stoppet med Lactulosen og er begyndt at give hende Allomin/syrnet i hveranden flaske. Dette har vi gjort nu i 2 dage og det syntes ikke at hjælpe. Nu har vi så fået et råd om at kun give hende Allomin og ikke NAN, da det ikke er så skrapt for maven som NAN. Vi er temmelig forvirrede og vil bare gerne have at vores lille pige snart bliver glad og ikke har så mange mave smerter.
Håber du kan hjælpe os
Med venlig hilsen Maria