Brev:
Lede ved morgenmad
15. februar 2007
Alder:
7 mdr.
Lede ved morgenmad
Hej Helen
Min datter, Julie, på snart 7 mdr. er ikke særlig glad for morgenmad. Jeg har indtil videre prøvet at give hende fuldkornsgrød og havregrød. Havregrøden har jeg prøvet at iblande lidt frugtmos. Når jeg introducerer maden for hende, så går det godt det første stykke tid (et par uger), men så begynder hun lige så stille at afvise den, for til sidst ikke at ville spise mere end et par skefulde. Er det simpelthen et spørgsmål om, at jeg skal variere hendes morgenmad, eller er hun bare typen, der ikke gider at spise morgenmad? Jeg tænker selvfølgelig med gru på de næste mange år.
Hun spiser ellers næsten alt og har ikke behov for variation ved andre måltider. Hun vokser fint, og virker i det hele taget som om hun trives.
Dagens måltider ser således ud:
Morgenmad: 1 dl fuldkornsgrød - hvis jeg er heldig, spiser hun en halv portion. Ca. 1/2 efter morgenmaden får hun tilbudt 120 ml. mme.
Formiddag: en halv bolle med en eller anden form for pålæg (fx ost). Spiser ofte det hele.
Frokost: Hun får 1 1/2 dl øllebrød, spiser ofte næsten det hele
Eftermiddag: Det samme som eftermiddag. Ca. 1/2 time senere får hun tilbudt 200 ml. mme, hun drikker oftes omkring 160 ml.
Aften: 100 g. kartofler, 75 g. grøntsager, 25 g. kød. Spiser med stor glæde dette måltid - spiser næsten det hele.
Før sengetid: ca. 210 ml. vælling.
Herefter får hun ikke mere, førend morgenmaden.
Med venlig hilsen
Linda