Svar: Lede ved morgenmad
15. februar 2007
Alder:
7 mdr.
Kære Linda
Med den alder din datter har, så synes jeg du fortsat skal tilbyde hende morgenmad og så prøve at variere den lidt, så hun ikke får det samme hver dag.
Mulighederne for variation bliver jo større i takt med at hun bliver ældre. Hun vil stille og roligt ud over grød (øllebrød, havregrød, flerkornsgrød) kunne spise f.eks. brød med ost, yoghurt osv.
Det gør ikke noget at hun kun spiser ½-1 dl. grød om morgenen. Du følger jo efter med en flaske. I takt med at hun bliver ældre, så vil hun jo også drikke sin mælk af en kop og flasken vil undværes.
Jeg tænker derfor at det kommer stille og roligt og helt af sig selv.
Hvis hun viser sig at være 'en langsom starter' om morgenen, når hun bliver lidt ældre. Så vil det være vigtigt at du giver hende en bolle eller noget andet med som hun kan spise i børnehaven osv. Nogle steder serverer man også morgenmad, så barnet spiser når det kommer frem i stedet for derhjemme, fordi det for nogle børn kan blive meget tidligt, altså for tidligt. Og når man er afleveret så er der mere appetit.
Fortsat held og lykke med hende:o) God weekend.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske