Brev:
Mad med klumper - 8 mdr.
16. februar 2007
Alder:
8 mdr.
Mad med klumper - 8 mdr.
Kære Helen
Vores datter på 8,5 måneder har siden hun var lidt mere end 7 måneder spist rugbrødshapsere...i starten blødgjort med mælk nu bare almindelige små firkanter med smørbart pålæg. Hun spiser også en smule af vores "familieaftensmad" skåret i små stykker.
Men de seneste to uger har hun "kløjset" i det, hver gang hun har fået sin grøntsagsmos (moset grov med en gaffel), sin havregrød og øllebrød, ting som hun har spist uden problemer i månedsvis. Næsten hver gang er det endt med hosten og hakken, en del hiven efter vejret og adskillige gange voldsom opkast.
Hun klarer samtid rugbrødet i stykker uden problemer, men al skemad skal altså pludselig være helt lind ja nærmest tyndtflydende uden selv de mindste stykker f.eks moset hakket kød...har du oplevet det før??? og hvad kan det skyldes???
Jeg tør næsten ikke give hende moset mad mere...er det mon en ide at gå et skridt tilbage og igen blende og purere al skemaden??...hun er jo stadig meget(!) småtspisende, så hver en skefuld tæller, og opkast er jo adskillige skridt i den forkerte retning.
Det skal lige siges, at hun faktisk mestrer at spise sin mad næsten selv med både ske og gaffel ;-()...hun får lov, og så hjælper jeg lidt indimellem...det gør dog ingen forskel om det er mig eller hende selv, der fører skemaden i munden.
Mange hilsner fra Pia