Svar: Mad med klumper - 8 mdr.
16. februar 2007
Alder:
8 mdr.
Kære Pia
Lidt usædvanligt, da jeres datter jo fint spiser mad i stykker og godt har kunne klare mos med klumper i længere tid nu. Det er dog meget normalt at nogle børn har svært ved at finde ud af om de skal synke eller tygge, når det er mos med klumper, hvorimod når det er skarpt adskilt så går det bedre.
Da jeg jo kender til jeres historie, så synes jeg det vil være en rigtig god idé at du sørger for at blende maden så den er helt lind og fin i konsistensen. Samtidig med dette giver du hende bare rugbrødshapsere og lignende, som skal tygges. Så er tingene ikke blandet sammen og det er lettere for hende at finde ud af.
Det vigtigste er at hun spiser og det er jo faktisk super flot at hun nu er begyndt at spise mere mad i små stykker. Dejligt at høre.
Fortsat held og lykke og god fastelavnssøndag:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske