Brev:
Hvornår bør hun kunne spise selv?
16. februar 2007
Alder:
9 mdr.
Hvornår bør hun kunne spise selv?
Hej Helen
Så er vores lille pige blevet 9 måneder, og det går bare rigtig godt. Hun er glad og livlig, sover igennem om natten og spiser fint stort set alt, hvad der bliver serveret for hende :-)
Jeg er blot kommet i tvivl om, hvor meget - og hvornår jeg skal fokusere på at lære hende at spise selv? Vi mader hende fortsat, og hun spiser fint - noget mad most, andet grofthakket og samtidig også rugbrødshapsere går det fint med. Men jeg synes ikke hun virker klar til at skulle spise selv.
Giver jeg hende en rugbrødshapser i hånden maser hun den bare til ukendelighed - og sutter så måske lidt på hånden bagefter. Hun er mere fokuseret på at undersøge maden med hænderne end hun er på at få den ind i munden. Det samme gør sig gældende med drikkevarer. Glasene bliver smidt eller banket ned i bordet, hvis hun får dem selv.
Når jeg pludselig bliver i tvivl om dette er det fordi jeg har læst, at det er normalt at børn begynder at kunne spise selv i 9 måneders alderen - og jeg tænker så om vi er lidt bagud i forhold til at øve med hende...?
Med venlig hilsen
Camilla