Brev:
Spiser pludseligt meget mindre
17. februar 2007
Alder:
4 mdr.
Spiser pludseligt meget mindre
Min datter på 4½ måned er pludseligt gået i noget, der minder om sultestrejke.
Hun er flaskebarn - vi er for nyligt gået fra Grøn allomin til Allomin 2, men problemet var så småt startet inden, så jeg går ikke ud fra, at det er på grund af skiftet.
Normalt har hun spist 160-200 ml pr. måltid 5-6 gange om dagen. Men nu er det mere held end forstand, hvis vi får mere end 100 ml i hende - og det er blevet mærkbart mindre fra dag til dag. Til gengæld spiser hun oftere. I løbet af en dag får hun måske 800 ml og hun vejer altså 6,5 kilo.
Hvor nøje skal man hænge sig i tommelfingerreglen om 1/6 af barnets vægt?
Hun er begyndt at sove igennem for et par uger siden. Vil det være en idé at vække hende til et natmåltid?
Kan det hænge sammen med det berygtede tigerspring, som er igang lige nu?
Hvor længe kan vi lade hende spise på denne måde, inden der skal råbes vagt i gevær? Jeg er godt nervøs allerede...
1 uge efter vi kom hjem fra barselsgangen måtte vi genindlægges pga af spiseproblemer, hvor hun fik sondemad i et par dage for at komme til hægterne. Det gruer jeg altså for skal ske igen :o(
Dengang sov hun rigtig meget, vi troede at vi bare havde fået jordens nemmeste barn, men det var jo fordi hun var afkræftet.
Nu synes jeg hun er blevet overraskende nem at lægge til at sove i forhold til de kampe vi har haft de sidste par måneder - så jeg får lidt grimme flashbacks.
Rikke