Svar: Spiser pludseligt meget mindre
17. februar 2007
Alder:
4 mdr.
Kære Rikke
Jeg er ret sikker på at det handler om at I er skiftet over til allomin 2. Det er sådan at allomin 2 er en tilskudsblanding, det betyder for det første at jeres datter ikke udelukkende bør få dette, når hun ikke er ældre end hun er og det betyder også at det er en erstatning som mætter hende mere. Netop derfor spiser hun mindre af gangen - hun bliver hurtigere mæt og når hun spiser mindre, så begynder hun også at spise lidt hyppigere.
Jeg kan ikke se, hvorfor du er skiftet fra grøn allomin til blå allomin2, men umiddelbart tænker jeg at du bør gå tilbage til grøn allomin igen eller gå over til blå allomin 1.
Den blå allomin 2 bør hun ikke få mere end 2 flasker (400ml) af dagligt og resten af hendes måltider bør være allomin 1 eller den grønne. Når det er sagt så tag det roligt - der er ingen skade sket ved at hun har fået 2´eren, men hun har ikke behov for de ekstra næringsstoffer der er i den. Og den bør bruges som tilskud til anden mad - deraf navnet tilskudsblanding:o)
Da hun tilsyneladende trives godt med blå allomin 2 og sover godt på denne, er lettere at putte osv. så tænker jeg at du kan gå over til at give hende 2´eren inden hun skal sove om aftenen og natten og i dagtimerne kan hun så få 1´eren eller den grønne allomin. Det er kun dejligt hvis hun kan blive ved med at sove igennem - det er ikke et sygdomstegn nu:o)
Knus herfra. Rigtig god fastelavnssøndag:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske