Brev:
Mælkemængde når baby får 2 ske-måltider
17. februar 2007
Alder:
5 mdr.
Mælkemængde når baby får 2 ske-måltider
Hej Helen
Sidst jeg skrev til dig, havde jeg det problem at min dreng spiste ret store mængder MME, nogle dage op til 1400 ml.
Nu, ca 2 uger efter, er vi så kommet så langt at min lille dreng, som om nogle dage bliver 5 mdr., er blevet rigtig rigtig glad for grød, frugtmos og grøntsagsmos.
Han spiser omk. 1 dl grød m. frugtmos i om morgenen og ca. 1 dl. grøntsagsmos til middag, alle de andre måltider består af MME og vælling til natten.
Vores dag ser sådan ud:
kl. 05:30/6:30 vågner.... Han kan som regel trækkes ca. en lille time med at få morgenmad (1 dl grød m. frugtmos). Han bliver derefter (ca. 15-20 min. efter) supp. med MME og han tager ca. 100-150 ml.
fra kl. 09:00 - 12:00 sover
kl. 12:30 Får ca. 1 dl. grøntsagsmos (kartoffel og gulerødder) og bliver igen supp. med MME og tager igen omk. 100-150 ml.
fra kl. 15-18 sover
Kl. ca. 18:15 får 160 ml. MME
VÅGEN
Kl. 19:00 får 200 ml. vælling
Fra ca. kl. 19:30/20:00 sover til ca. kl. 03:00 og får endnu en flaske MME 200 ml.
Sover fra 03:30 til 5:30/6:30
DVS. at han får omk. 800-850 ml. væske pr. døgn.
Før han begyndte at få skemad sov han fra kl. 19:30 til 04:00/05:00, hvor han fik en flaske, og faktisk flere gange sov igennem, fra kl. 19:30 til 07:00 uden at skulle have mad.
Jeg er overbevist om at han nu vågner omk. kl. 03:00 fordi han mangler de 200 ml. men jeg har meget svært ved at give ham mere om dagen, da han nu selv siger helt klart fra, når han ikke vil have mere mad.
Skal jeg droppe et af ske-måltiderne - og kun give MME dér?
Han har ved hvert bleskift meget våde tissebleer og maven fungerer også som den skal. Han er en meget glad og nysgerrig dreng og jeg er overbevist om at han stortrives, men jeg kunne jo godt tænke mig at han ikke skal have mad om natten, så jeg håber du har et råd til mig.
Mange hilsner Lilou