Svar: Mælkemængde når baby får 2 ske-måltider
17. februar 2007
Alder:
5 mdr.
Kære Lilou
Jeg synes ikke du skal fjerne et af skemåltiderne, det lyder helt bestemt som om din dreng trives med at få lidt mere fast føde og det har jo også nedsat hans mælkebehov betydeligt.
Jeg vil derimod foreslå dig at du giver ham en flaske lige inden du selv gå i seng. Lige nu sover han fra kl. 20 til 03, altså 7 timer ialt, hvilket er at sove igennem. Det vil dog være hensigtsmæssigt hvis de timer lå fra kl. 23-06.
Jeg tænker derfor at du skal prøve at give din dreng de 200ml mme kl 23 og så satse på at det kan holde ham sovende natten igennem. I forhold til hans mælkeindtag må han gerne få mellem 750-1000ml mælk ved siden af sin skemad.
Håber det virker. Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske