Brev:
Morsyge, mos, mælk og eksem
18. februar 2007
Alder:
7 mdr.
Morsyge, mos, mælk og eksem
Kære Helen
Ja så er jeg tilbage efter flere af dine super gode råd!:o)
Oliver er nu blevet henvist til børneafdelingen i Odense, så der venter vi på en tid! Grunden til dette er at han tilsyneladende også er allergisk overfor fisk og andre frugter: Hans eksem bliver også bare værre og værre. Han har især meget på halsen, som lægen nu har givet op omkring! Han reagerer på steroid creme ved at det dæmper sig lidt, men selv efter 3 ugers behandling blusser det op igen! Lægen mente også at han virkede lidt for tør i hovedet, men da vi så fortalte han blev smurt med dermalog 7-8 gange om dagen, var han slet ikke i tvivl om at vi nu skal tale med en børnelæge med forstand på netop det!!
Nå, men det var egentlig bare en update, nu til tvivlen:)
Oliver har altid været meget modtagelig og vi har siden fødslen måtte skærme ham en del, da han ellers efter for mange indtryk fik masser af mareridt og en meget afbrudt søvn! Men jeg syns nu det bliver værre og værre! Han reagere prompte på mennesker, endda hans far som er meget hjemme og hans farmor og farfar som han har set meget!
Jeg holdt fødselsdag i fredags, for min far, hans kone og mine 2 søstre. Til sidst var jeg bare frustreret, vi kunne ikke føre en samtale uden konstant skrål i ørene. De skulle slet ikke tænkte på at kigge på ham....*Ved godt det er hans måde at vise på han bare ikke GIDER, men altså, det er bare konstant! Går det over? Kan jeg gøre noget for at ændre det?
Han er aldrig blevet passet, end ikk af hans far, da han jo heller ikke altid er god nok. Kan det være det? Er blevet rådet til at få ham passet hos andre, da de mener han jo bliver nødt til at stoppe tuderiet når vi er gået, men når far tar ham, er han dybt ulykkelig selvom jeg går og græder til han igen er i mine arme og så griner han med det samme far i hovedet, lille bisse:¤ Vi har skam prøvet, men uden held.
Vi skal til hans oldefars bisættelse på lørdag, da vi desværre mistede ham torsdag, hvor jeg faktisk ikke aner hvor jeg skal gøre af Oliver, lidt et problem.
Er lidt på bar bund med hans mad også. Han drikker kun omkring 650 ml mme i døgnet og får kun en dl. grød x 2 dgt. heri er der samlet 100 ml mme, så i alt 750 ml.
*Det er vel ok, men syns ikke det virker af meget i forhold til andre rollinger i den alder.?
Grøntsager er stadig bandlyst - jeg fik dog i går kæmpet en gang broccoli og gulerod i ham, men det var oz godt blandet op med æble.
Han spiser ALT grød- havregrød, majsgrød, risgrød, øllebrød og hirsegrød, men kun m æble på. hvilket oz er ok syns jeg.
Han har lige fået 2 tænder, den første 3 februar og den anden 15 februar. Han blev målt og vejet 6 februar til 10,6 og 75.
Der er heldigvis længe til han skal i vuggestue (juli), men håber ikke han har så svært med fremmede til den tid. Det skal lige nævnes han ikke har noget problem når vi er f.eks. på restaurant, ihvertfald ikk så længe folk kigger den anden vej.
Med varme tanker i det kolde vejr..
Knus fra Oliver´s mor:o)