Brev:
Gang i maven
19. februar 2007
Alder:
5 mdr.
Gang i maven
Hej Helen
Tak for dine gode råd.
Vores datter bliver 5 mrd i næste uge. Hendes vægt er godt 8 kg og ca 67 cm.
Som jeg skrev sidst holder vi pause med med grøden for, at få styr på maven. Hun har fået laktulose i en uge - 3 dage med 2 gange 4-5 ml og 4 dage med 1 gange 5 ml. Vi er nu stoppet med laktulosen og hun har afføring hver anden dag hvor hun ellers havde hver dag da hun fik laktoluse.
Er det ok kun, at have hver anden dag når hun kun er flaske barn??
Hvad vil du forslå angående grøden.. Jeg vil gerne igang igen. Men jeg er bange for at hun får hård mave/forstoppelse igen. Men for mig at se virker hun klar, hun er interesseret i hvad vi spiser.
Er det en ide at starte med lidt vælling først eller er det ikke nødvendigt?
Kunne det være en ide at give hende lidt sveskemos og hvordan sammen med grøden eller alene?
Du kan nok godt hører at jeg er klar til grøden men er alligevel også lidt i tvivl...
Jeg håber du vil hjælp mig og du måske har en ide til at hendes mave også kan komme ind i en rytme, for det er vel også det det handler lidt om.
Med venlig hilsen
Heidi