Brev:
Bladrefis
19. februar 2007
Alder:
9 mdr.
Bladrefis
Hej Helen
Nu har jeg brug for et godt råd igen. Det drejer sig om, at min datter Clara, der nu er 9 mdr. er en værre "bladrefis", når hun drikker vand. Hun drikker af en almindelig kop uden tud og er rigtig dygtig til det. Men hun synes altså, at det er så sjovt at spytte vand ud af munden og daske hænderne ned i det på bordet, eller spytte det i hovedet på far og mor :).... med det resultat, at hendes tøj (og vores) oftest bliver plaskvådt. Det er ikke bare en lille smule vand hun spytter ud - hun tager en rigtig stor tår, synker nogen gange det hele, andre gange bare lidt, og så ryger resten altså ud.... Og det morer hende tydeligvis.
Det gør i øvrigt ingen forskel om der er andet end vand i koppen.
Nu vil jeg jo gerne nogle af alle hendes natlige amninger til livs (hun bliver ammet 2-4 gange efter hun er blevet puttet) og vil prøve at tilbyde hende vand i stedet for, men det er altså noget bøvl, hvis jeg skal til at skifte hendes tøj hver gang - så bliver hun da først rigtig vågen :)
Jeg har prøvet at holde en klud/stofble foran hende/binde den rundt om hende, men den lille røver finder altid ud af at skubbe den væk eller dreje hovedet.....
Hvordan får jeg hende til at holde op?
Med venlig hilsen
Christina