Brev:
Søvn - 3 mdr.
19. februar 2007
Alder:
3 mdr.
Søvn  - 3 mdr.
Hej Helen
Min søn på snart 3 mdr. er nu begyndt at ændre sovevaner. Før kunne vi putte ham ud i hans barnevogn (uden at trille ham i søvne eller gå med ham) hvor han snildt kunne sove 2-3 timer uden at han vågnede. Nu er han begyndt at vågne ofte og typisk er jeg ude ved at 6 gange i løbet af meget kort tid. Det er som om at han falder i søvn og så pludselig vågner.
Han har altid være rigtig god til at sove om natten (sover pt. fra kl. ca. 19.30 til 04, får så mme og lægges i seng igen og er vågen ved kl. 06.). Så det håber vi selvfølgelig bliver ved. Vi havde ellers en god rytme men det er som om det er gået "kuk" i det, men prøver at bibeholde rytmen med formiddagssøvn og søvn over middag.
Er det fordi der pludselig sker så meget for ham at han har svært ved at finde ro? Man kan tydeligvis se at han er træt, den ene gang faldt han næsten i søvn siddende på mit lår. Så ville jeg pakke ham i barnevognen og så var han pludselig lys vågen og var et stort smil.
En anden ting er at han i hans formiddags og eftermiddagslur kun vil sove i hans barnevogn. Er der ikke vejr til at stille ham udenfor sætter jeg ham ud i vores bryggers, hvor der også er lidt køligt. Det er kun om natten og tidligt om morgenen han vil sove i hans vugge. Er det blevet en dårlig vane eller er det meget normalt?
Lige et tillægsspørgsmål. Synes at "hullet" oppe på hovedet er meget stort (der hvor kraniet ikke er vokset sammen). Han er en stor dreng på ca. 63 cm og ca. 6500 kg. Kan det have noget af betydning? Har det noget at gøre med hvor stort et hoved han har?
På forhånd tak for dit svar.