Brev:
Skemad til dreng 4 1/2 mdr.
20. februar 2007
Alder:
4 mdr.
Skemad til dreng 4 1/2 mdr.
Hej hej
Så har jeg lige et spørgsmål igen. Denne gang omkring skemad.
Nicolaj er nu 4,5 mdr og vejede da han var 4 mdr 7,7 kg og 68 cm. Han er en stor, vågen og nysgerrig dreng og min sp sagde at vi sagtens kunne begynde på skemad da han også ligner en der meget gerne vil smage hvad vi spiser.
Vi har nu været igang med skemad i en uges tid og han får grød til middag og kartoffelmos til aften. Han er meget glad for begge dele og spiser kartoffelmosen som den er. Han får dog frugtmos på grøden.
Han spiser op til 2-2,5 dl af hver og vi har ikke haft nogle begyndervanskeligheder. Han har spist op fra dag 1.
Han er en stor og vågen dreng der kan rulle rundt fra ryggen til maven og næsten sidde op selv. Desuden kan han faktisk stå op hvis han har noget at holde ved.
Hans dag ser ca. sådan ud:
vågner 6-7
spiser ved 8-tiden ca 200 ml nan1
sover til formiddag
spiser grød og drikker vand af kop og evt. flaske
sover til middag
får ca 200 ml flaske
sover en hurtig eftermiddagslur
får kartoffelmos til aften og vand af kop
bad og nattøj
natflaske ca 200 ml (ca 1 time efter aftensmad)
i seng ca. 19.30
spiser 1-2 gange inden kl. 08.00 igen.
Mine spørgsmål er så:
- spiser han for meget grød og mos? så vidt jeg ved er det kun smagsprøver i starten og han burde ikke spise så meget.
- hvornår kan jeg begynde at give ham et 3. skemåltid om morgenen?
- kan han overspise eller siger han ikke selv stop, når han ikke har behov for mere?