Brev:
Sutteflaske om natten - 11 mdr.
20. februar 2007
Alder:
11 mdr.
Sutteflaske om natten - 11 mdr.
Hejsa
Jeg har en dejlig datter på 11 mdr. som trives rigtig fint. Hun spiser godt til alle måltider og er også rigtig god til at drikke af kop/glas, som vi holder hen til hende. Tudekop sidder hun selv med, men selvom hun godt kan drikke fint af den, så er hun mere interesseret i at køre tuden rundt på bordet :-)
Dagen før hun blev 10 mdr. brød hendes første tand igennem (14. jan.) og hun er nu ved at få tand nr. 5 og 6!! Det har været en hård mdr., men det værste er, at hun vågner flere gange om natten og vil ha' sin sutteflaske, - i nat var jeg inde hos hende 3 gange. Jeg har talt med hendes dagpleje om det, og det er ikke fordi hun ikke drikker ret meget om dagen. Problemet var ikke så stort, hvis hun ville nøjes med vand i flasken, men det vil hun ikke. Det SKAL være mme.....
Vi prøver at fortynde det således, at vi kommer vand i til 8 måleskeer pulver men kommer kun 2-3 måleskeer i. Det vil hun godt accepterer. Dog får hun 200-250 ml mme i normal koncentration inden hun skal sove. Har du et forslag til, hvad vi kan gøre??
Vi har prøvet kun med vand eller kamillete m. lidt sukker, men så skriger hun og er til sidst badet i sved, hvorefter vi overgiver os. I hverdagen er jeg også hurtig til at overgive mig, da det er vigtig at farmand får sin nattesøvn uden for mange forstyrelser, da han er lastbilchauffør. Han skulle jo nødigt falde i søvn bag rattet....
Jeg tror min datter ser sin sutteflaske som en trøst. Det har nemlig været galt, siden hun var syg i starten af december. Da ville hun ikke spise, men tog gladeligt mod sutteflasken, så den fik hun tilbudt, så snart hun blev lidt utilfreds. - Hun skulle jo også ha' en masse væske. Hvis hun skulle sove i løbet af dagen, var jeg nødt til at ligge og putte med hende - med flasken, så hun har jo forbundet den med tryghed lige siden. Vi var dog endelig kommet ned til, at hun kun skulle ha' ved sovetid om aftenen, da tænderne meldte sin ankomst.
Jeg synes det virker mærkeligt, hvis hun er sulten om natten. hun har nemlig altid været god til at tage fra i løbet af dagen, og allerede da hun var 3½ mdr. sov hun igennem stort set hver nat - i 12 timer!
Det hjælper ikke med sut, den gider hun ikke...
Med venlig hilsen
Anja