Brev:
En større omgang
20. februar 2007
Alder:
13 mdr.
En større omgang
Hej Helen
Nu er jeg endelig blevet medlem efter måneder, hvor jeg bare ikke har fået det gjort.
Jeg har en dreng på 13 mdr. Han har været syg i omkring 10 dage nu. Det startede med mellemørebetændelse, for det fik han penicillin. Siden hen er han blevet snottet, hoster meget, og har fået øjenbetændelse. Og oven i hatten, er en kindtand ved at bryde frem.
Han har i de 10 dage der nu er gået, ikke spist så meget, og når han gør det, ender det stort set hver gang med opkast. Nu er jeg så nervøs for, om han får alt det han skal for at vokse og trives.
Han er nu en glad dreng, der er god til at lege selv. Men i disse tider, er han meget pylret, det er der jo ikke noget at sige til. Til hans 1 års undersøgelse, vejede han 10,5 kilo og målte 77 cm.
Han sover for det meste rimeligt om natten, mellem 10-11 timer, i perioder har han mange opvågninger, i andre perioder, sover han hele natten uden at vågne.
Det der bekymrer mig mest, er, at han ikke spiser så meget, og endnu mere, at han ikke holder det i sig.
Han startede i dagpleje 8.januar, men har ikke været der så meget, da enten han eller dp har været syg. Han har max været der i 2 timer, andre gange kun 20 min. Han græder som pisket når jeg kører og han virker virkelig bange for at jeg forlader ham. Han er meget morsyg, men er også meget knyttet til sin far, særligt efter jeg er begyndt på job, hvor jeg har aftenarbejde nogle dage om ugen, så putter far og hygger med ham og det har knyttet dem mere, og det er rart.
Hans farmor, som plejer at komme tit og være med ham, gå tur og lege, ja hun må nu næsten ikke kigge på ham, så græder han. Og det er ikke pylret, men virkelig hjerteskærende. Hvis jeg prøver at give hende ham i favnen, skriger han og græder, så han glemmer at trække vejret, og kommer derfor hurtigt over til mig igen.
Jeg har haft 1 års barsel med ham, og det har været dejligt. Han virker ellers tryg og glad for andre mennesker.
Jeg håber også snart han kan komme i dagpleje lidt længere tid end 2 timer, også sådan at han kan lære at dp er ok og de andre børn er sjove at lege med. Jeg kan godt lide vores dp, og synes virkelig godt om hende, så det er ikke min manglende sympati eller noget der smitter af på ham.... måske er han bare et barn der har brug for sin mor lidt endnu, og jeg har ikke noget behov for at få ham passet hver dag i dp, men jeg har valgt han skal i dp, da jeg er overbevist om det er godt for hans sociale færdigheder, sprogudvikling, ja, mange ting.
I dagligdagen, hører vi musik, bygger med klodser, putter, kysser (han elsker at kysse), kravler og leger, går tur....
Han kan ikke gå endnu, men tager engang imellem få skridt uden at holde ved noget, hvorefter han så falder ned på numsen. Han kan kravle på trapper opad og mestrer næsten også at gå nedad. Han kravler op og ned i sofaen. Siger mange lyde og leger med sit sprog.
Nå, det blev en lang smøre.....og egentlig langt væk fra det jeg lagde ud med.
Håber du kan finde hoved og hale i det.
Tak for en super brevkasse.
Kærlig hilsen
Amanda
Jeg skal også lige huske at skrive, at når min søn kaster op, er der forud altid et hosteanfald. Det er noget han er begyndt på her i løbet af de sidste 11 dage, at hoste sådan.....jeg tænkte om det kan være asmatisk bronkitis han har fået oveni.....