Svar: Vågner om aftenen - separationsangst?
20. februar 2007
Alder:
7 mdr.
Kære Anne
Det er præcist som I selv har regnet jer frem til - jeres lille datter er både i separationsfasen, drømmer og øver sig motorisk også i søvne, kan ikke finde tilbage i en god stilling og vågner ked af det.
Det er godt, hvis I kan få hende til ro i sengen, evt. med lidt vand at drikke, måske en spilledåse og så få hende puttet igen. Men hvis dette ikke er nok, så lyder det omsorgsfuld og rigtig fint at I tager hende op, lader hende finde roen ved at kigge ud i mørket på lysene og så putter hende igen.
Det er en fase og det går over igen:o) Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske