Svar: 8 mdr. og sidder ikke selv
20. februar 2007
Alder:
8 mdr.
Kære Rikke
Det lyder umiddelbart som om det er det helt rigtige du gør og som om du roligt kan fortsætte som hidtil.
Med den alder din datter har nu og måden du beskriver hende på, så tænker jeg dog at der ikke vil ske noget ved at du prøver at sidde lidt mere med hende. Hun kan som du skriver sidde imellem dine ben på gulvet og I kan f.eks. trille lidt bold sammen med storesøster. Man kan sige at det at sidde jo giver hende mulighed for at øve sin balance siddende, lære sig at bruge arme og hænder og tage fra, når hun f.eks. er ved at falde til siden.
Det kan som du skriver også være dejligt for hende at opleve verden fra den vinkel og det kan måske motivere hende til at forsøge lidt mere selv.
Men det er en balance imellem for lidt og for meget. Det er jo fra maveliggende stilling at hun får styrke nok i ryggen til at sidde, krybe og kravle og jo mere på maven jo bedre. Det er super at du øver balance med hende over bold, gynger osv. så mon ikke det kommer.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske