Brev:
Madplan for snart 6 mdr. baby
21. februar 2007
Alder:
5 mdr.
Madplan for snart 6 mdr. baby
Kære Helen
Vores datter Karen er snart 6 måneder og spiser allerede skemad. Hun er blevet mere urolig om natten og jeg ved ikke om hun får nok mælk, mad osv.
Vores dagligdag ser ud som følger:
Morgen: bryst, er begyndt med meget lidt frugtmos
Formiddagslur, nogle gange delt i 2, da hun er i vuggestue ca. 3 gange om ugen
Formiddag: MME
Frokost (12.30-13): Babyrice med grøntsagsmos/frugtmos + bryst
Middagslur
Eftermiddag: bryst
Aften (18-18.30): igen baby rice med grøntsagsmos + bryst
Nogle aftener kan jeg få hende til at tage bryst inden vi går i seng.
Jeg er blevet rådet til at rykke måltiderne lidt frem og slutte af med en flaske før hun skal i seng. Men jeg vil gerne amme så meget som muligt, selv om hun er i vuggestue om formiddagen.
Vi bor i Qatar i mellemøsten og udvalget af grød m.v. er ikke overdrevet. Hvad kan jeg selv lave, kan jeg evt. købe en bog med opskrifter, madplaner, hvornår hun kan spise mere tyggemad m.v.?
Tak for en super side.
Hilsen Maibritt