Brev:
Ikke ligge selv
22. februar 2007
Alder:
3 mdr.
Ikke ligge selv
Hej igen Helen
Tusind tak for dit svar. Har i mellemtiden fået et tillægsspørgsmål.
Vi har været til lægen for at få tjekket vores søn (3 mdr.). Lægen fandt intet unormalt. Vi var bange for at der var noget galt. Grunden til dette er at han ikke vil ligge selv i f.eks. kravlegård eller på et tæppe. Vi sidder ved ham og rører ham så han kan mærke og høre at vi er hos ham. Når vi tager ham op falder han til ro. Han har legesager som han kan kigge på, men han græder bare ud i et væk.
Lægen mente at han var blevet forvent med at sidde hos os (det har vi gjort meget da græder meget). Hun mente at vi skulle lade ham ligge og græde og så stadig være hos ham og prøve dette i ca. 15 min. og så tage ham op. Synes det er hårdt at se sin søn ligge og græde, men er det den måde vi skal tackle det på? Har bare hørt at man ikke skal lade sit barn ligge og græde.
Da vi også sidder meget med ham er vi også bange for at det går ud over hans ryg for han er jo ikke så gammel endnu. Vi har indtryk af, at han er en "selskabspapegøje" og er nysgerrig. Vi er samtidig bekymret for at det vil gå ud over hans udvikling, da han ikke så gerne vil ligge og aktivere sig selv ved at slå til noget legetøj og prøve at ta fat mv.
Sidst da jeg øvede med ham i kravlegården faldt han til sidst i søvn efter at have grædt i 15 min uafbrudt.
Vi har ham også med i køkkenet i skråstol når vi f.eks. laver mad så han kan se os. Det går i en kort periode, men så starter grædeturen igen...
På forhånd tak for svaret...