Brev:
Pige på 8 mdr. vil ikke sove om natten
28. december 2003
Alder:
8 mdr.
Pige på 8 mdr. vil ikke sove om natten
Jeg har en pige på 8 mdr. Indtil hun var 5 mdr sov hun altid igennem om natten, et sted mellem 7 og 10 timer. Så fik hun sin 2. vac. og fra den ene dag til den anden, holdt hun op med at sove om natten.
Hun vil ikke bruge sut og vil heller ikke have sutteflaske. Hun er meget glad for bryst. Hun er småt spisende, hvad angår mos, grød og så videre. Hun drikker flot af kop. Hun vejer 9 kg og ser sund ud. Sover ude i barnevogn formiddag ca. 2 timer og eftermiddag ca. 2 timer.
Nogle gange vågner hun hver time om natten, vi kan ikke nøjes med at putte dynen om hende el. andet vi skal tage hende op og vugge hende, ellers hyler hun og hun bliver ved, det har jeg svært ved at lade hende gøre, for så vækker hun jo storsøster.
Lillesøster sover i sin egen seng i vores soveværelse, men vi vil prøve at ligge hende i eget værlse i nat.
Det er meget udmattende at hun vågner så meget. En til 2 gange om natten får hun bryst, men det vil jeg til at stoppe med, da jeg skal tilbage på arbejde den 14. januar.
Hun vil heller ikke falde i søvn sin egen seng. Jeg søger et par gode råd om, hvad vi kan gøre for at få noget mere søvn.
Venligst
Katherina