Brev:
At falde i søvn af sig selv
22. februar 2007
Alder:
3 mdr.
At falde i søvn af sig selv
Hej Helen
Tak for svar sidst. Da jeg har fået modet tilbage og gerne vil lære min søn at falde i søvn af sig selv, mangler jeg nogle gode råd og at få skåret tingene ud i pap; hvordan og hvorledes.
Vi er først startet i går aftes, hvor sønnen havde gabt et par gange. Så lagde vi ham i hans legeseng - havde dog fjernet legetøjet, og lagde dynen på og gik. Da han så begyndte at blive utilfreds gik vi ind igen og lagde hånden på hans bryst og sagde tsyyy tsyyy og da han var tilfreds gik vi så igen og sådan fortsatte det. Han faldt aldrig i søvn - det forventede vi heller ikke - og måtte tage ham op til sidst.
Jeg er blevet i tvivl om det er sådan man gør. Middagssøvnen foregår ofte i barnevogn, hvor han falder i søvn selv ved at køre en lille tur. Natten ammes han i søvn - tager dog brystet ud af hans mund lige inden han falder i søvn.
Så nu håber jeg at mit projekt vil lykkedes. Har jo også læst at det er begyndelsen til at han i nærmere fremtid kan sove mange timer i træk....
Knus Sidse