Svar: 6 mdr. hvor meget frugtmos?
24. februar 2007
Alder:
6 mdr.
Kære Sanne
Sundhedsstyrelsen anbefaler at frugtmos bruges som topping på et grødmåltid eller som dessert efter et grøntsagsmåltid. De sætter ikke mængde på, men informerer om at det er vigtigt at barnet spiser varieret og stille og roligt får mere og mere af familiens mad.
Da Ida er mest til de søde, så kunne du måske starte med lidt søde grøntsager. Man kan få specielle søde kartofler, ærter og gulerod er også mere sødt i smagen. Du kan også bruge græskar eller avokado.
Du kan sandsynligvis finde inspiration i den kogebog som hedder "Spændende mad til de små" af Annabel Karmel. Hun har også en hjemmeside www.annabelkarmel.com.
Rigtig meget held og lykke og håber at ovenstående hjælper dig lidt videre:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske