Brev:
Sensitive børn
24. februar 2007
Alder:
4 mdr.
Sensitive børn
Kære Helen
Tusind tak for dit svar ang. vores datter. Jeg tror virkelig, at du ramte plet med dit svar!
Vi har efterfølgende prøvet at give hende mad, hver gang hun kommer ind fra sin lur og det har resulteret i, at vi får lidt flere ml. i hende og at hun skriger mindre i forbindelse med måltiderne. Hun tager mellem 600 og 700 ml. pr. døgn. Det er jo stadig ikke så meget, men det er da blevet bedre. Hendes urin er dog begyndt at lugte fælt, kan det skyldes dehydrering?
Vi gør det, at vi giver hende mad i i pusleværelset, der er halvmørkt og roligt og det lader til, at hun så bedre kan koncentrere sig. For det meste når hun at halvvågne, inden hun får mad, for det er svært for os at tage hende ind, før hun vågner, da hun i forvejen sover i meget korte intervaller på 20-40 min.
Vi er faktisk blevet helt i tvivl om hvor vidt, hun egentlig lider af refluks eller om alt skrigeriet i forbindelse med måltiderne har skyldtes, at hun er blevet overstimuleret. Under alle omstændigheder føler vi ikke, at Losec har gjort den store forskel for hende, så nu prøver vi at holde en pause og føler faktisk, at hun er blevet gladere, det var som om hun blev lidt nedtrykt af medicinen.
Vi har i øvrigt haft hende hos en healer (og clairvoyant) og det har haft en mærkbar virkning på de problemer, hun havde med nærkontakt og fordøjelsen og det er virkelig dejligt. Det er faktisk så godt, at vi ikke behøver at give Lactulose længere.
Jeg har forgæves forsøgt at finde noget dansk litteratur om sensitive børn. Det er vel ikke et emne, du har skrevet noget om? Jeg synes nemlig, at disse børn på mange områder kræver "lidt ekstra" og det ville være dejligt med nogle gode råd i den forbindelse. F.eks. har jeg tænkt på, om vi skal forsøge at begrænse stimulationen af hende, altså sådan så hun har få legeting og den slags? Har du andre gode råd?
Du skriver også, at jeg kan være i risiko for at udvikle depression efter min fødselsoplevelse og det har du meget ret i. Jeg havde det rigtig skidt psykisk de første måneder efter fødslen, men mit "held" er, at jeg har lidt af depression før, så alle, inkl. mig selv har været meget OBS på det og jeg har fået meget hjælp og støtte, så jeg føler jeg er ved at komme helskindet igennem det!
Glæder mig til at læse dit svar. Rigtig god weekend.
Med venlig hilsen
D