Brev:
Vil pludselig ikke sove - 9 mdr.
24. februar 2007
Alder:
9 mdr.
Vil pludselig ikke sove - 9 mdr.
Kære Helen
Kort fortalt så har Casper de sidste 3-4 måneder IKKE haft nogen som helt problemer med at blive puttet om aftenen - men det skal jeg love for han har haft den sidste uge. Han græder voldsomt, sætter sig op, rejser sig og sådan foregår det flere gange også i løbet af natten.
Han har lige fået lavet boel prøve og reagerede ikke på bjælden på højre øre - sundhedspl. nævnte væske, men synes ikke vi skulle tage til ørelæge med ham, men set i lyset af soveproblemer.....?? (han er eleveret ved hovedgærde i seng og barnevogn og har en håndfuld sutter i håb om at han finder en slev en dag). Han er sidst hørescreenet i juledagene og alt var normalt.
Han har haft og har lidt endnu om dagen pylre perioder, hvor mor IKKE må gå nogensteder - samtidig er han inden for de sidste par måneder hhv. begyndt at kravle, vinke, ryste "nej" på hovedet, gi og tag lege, slå ting mod hinanden, give slip lege, rejse sig ved ALT og trippe 5-6 usikre skridt med gåvogn samt beg. pincetgreb.
Han sover ca. 45 min (7:45-8:30) - Står jo tidligt op 5.3o, da jeg møder kl.7 på arbejde.
Til middag sover han typisk 12-13:30 - måske to hele timer, enkelte gange op til 2½.
Han har ikke sovet om eftermiddagen i en måneds tid - hvorfor vi har en god "ulvetime" ml.16:30-17:30.... og så han han altså indtil for en uge siden været gået ud som et lys kl.19...... og sovet godt nok om natten.
Og nu spørger vi jo os selv hvad der er i gærde????
Er det udviklingen/alderen (storebror har også haft "protest perioder")??? Ørene????
Skal vi prøve at droppe formiddagsluren???? (idag som han til 6:30 og sov så først igen fra 12 - 14, og blev puttet 19:15, men sov først 20:15 og vågner hyppigt og græder) - til hverdag skal han jo op kl.5:30.......????
Hvad tænker du, kære Helen??
Knuz fra en træt mor