Brev:
Spiseproblemer og fodtøjsproblemer
25. februar 2007
Alder:
13 mdr.
Spiseproblemer og fodtøjsproblemer
Hej Helen
Vi har det problem, at når vi skal til at spise så smider vores søn rundt med maden. Vi har fået det råd tidligere at vi skal ignorere det, men det hjælper ikke noget. Tværtimod skruer han op for intensiteten og smider så også rundt med tallerkenen. Han får lidt mad indenbords, men ca to tredjedele af maden ryger på gulvet eller bliver bare ikke spist.
Den opførsel genkendes dog ikke fra vuggestuen og vi vil gerne vide, hvordan vi kan få ham til at spise pænt hjemme også. Vi giver ham en tre-fire forskellige ting på tallerkenen at vælge (fx fiskepinde, pasta, bønner og ærter). Er det for meget og har mængden af de forskellige ting noget at sige ?
Derudover har vi det problem at han bliver meget sur når han får sko på. Dette gælder både støvler og sko. Han er begyndt at vænne sig til at få sutsko på. Er der noget vi kan ændre for at han gerne vil have fodtøj på?
Med venlig hilsen
Thomas og Heidi