Brev:
Hvor meget sutteflaske og sutter på tommelfinger?
30. december 2003
Alder:
9 mdr.
Hvor meget sutteflaske og sutter på tommelfinger?
Hej Helen
Jeg har en dreng på 9 mdr. som i den sidste uges tid har manglet en del appetit. Dette skyldes nok både et par tænder som er på vej, samt en dum forkølelse.
Noget af det eneste han har indtaget har faktisk været modermælkserstatning i sutteflaske, fordi det er det eneste han rigtigt gider. Er det okay, at det i en uges tid er hans primære kost, når han er 9 mdr?
Jeg synes ikke selv at det er optimalt, men når det nu er det eneste vi kan få i ham - og det er ikke engang meget af det han drikker - måske 500 ml. ialt i løbet af dagen.
Derudover får han et par skefulde af den mad vi alligevel prøver at lave, selvom vi næsten på forhånd ved, at han ikke spiser den.
Han er også fornylig begyndt at vågne 1-2 gange om natten for at få flaske, men her drejer det sig IKKE om sult, for han drikker maks 50 ml, men han afviser meget hysterisk et glas vand, hvis vi prøver med det i stedet. Han bruger ikke sut, men tommeltotten, så kan det skyldes et uopfyldt suttebehov at han vågner om natten? Jeg vil så nødig at det bliver en dårlig vane, hvis han ikke har behov for det - vi er jo vant til at han sover igennem og har gjort det siden han var 3 mdr. gammel.
Håber at du kan hjælpe os.
Mange hilsner fra
Tine