Brev:
Forstoppelse - 5 mdr.
25. februar 2007
Alder:
5 mdr.
Forstoppelse - 5 mdr.
Hej Helen
Tak for de gode råd tidligere. Men efter vi er startet på to måltider dagligt volder maven store problemer. De første par dage kom der afføring, men han skulle presse mere end han plejer. Da han ikke nedsatte det ene måltid, men i stedet bare spiste to store måltider anbefalede sundhedsplejersken, at vi tilsatte ekstra MME og fedtstof til grøden/mosen, så den blev mere energitæt. Efter dette er hans mave gået helt i hårdknude. Har haft afføring en enkelt gang hvor den var hård og blodig.
Er nu startet på laktulose, men efter tre dage har vi nu øget dosis (10ml), da der ikke er sket noget. Han er nu begyndt at være meget forpint, og græder meget når han presser, men der kommer ingen ting ud.
Er nu meget i tvivl om vi skal fortsætte med grøden/mosen eller holde en pause eller bare trappe lidt ned? og når der forhåbentlig snart kommer gang i maven igen, skal vi så gå tilbage til et måltid, to måltider eller ingen?
Hvis vi skal fortsætte med skemaden er der så nogle ting det er bedst at give for at undgå forstoppelse?
Har også tænkt på at begynde at malke ud igen, så han ikke skal have tilsat MME til grøden/mosen. Tror du MME kan have noget med forstoppelsen at gøre? og hvis jeg skal malke ud hvornår på dagen er det så bedst?
Håber du kan hjælpe?
Med venlig hilsen
Den lidt fortabte mor