Brev:
Flaske - hvornår?
26. februar 2007
Alder:
6 mdr.
Flaske - hvornår?
Kære Helen
Mange tak for dine virkelig gode svar! Nedtrapning af natamning har virket, og det lader til, at vores dreng nu sover meget bedre. Han har sovet fra ca 20 - 06 de sidste mange nætter uden at få mad... Heller ikke kl. 23.00 (selvom du har foreslået det!)
Men lige et hurtigt spørgsmål:
Nu spekulerer jeg så over, hvornår det er mest hensigtsmæssigt at give ham en flaske vælling - hvis han altså overhovedet skal blive ved med at have den?
Sagen er nemlig, at han 'pludselig' gerne ville have vælling og har fået ca 100 ml omkring kl 17-18. (noget siger mig, at det måske også er derfor han sover så godt nu?) Det er nok ikke det bedste tidspunkt, da det måske tager appetitten fra mosen, og det er jo ikke meningen. Eftersom jeg ikke ammer om natten er det vigtigt for mig at amme meget om dagen. Jeg ammer pt ca. 06, 08, 11, 15, 19.30 (og som regel efter skemåltiderne).
Skal jeg fortsat give ham vælling synes du og hvornår er det så bedst at give ham det? Grunden til at jeg spørger er, at nogle S.P siger, at man ikke bør give vælling efter 18.00. Ja, man kan let blive forvirret af de mange forskellige meninger og holdninger :o
Jeg vil jo egentlig gerne have at han kan tage den flaske (også hvis det er den han sover så godt på), hvis nu moren engang skulle få lyst til at være væk en aften og far skal sørge for putning. Lige nu ammes han jo som det sidste.
Hvornår kan han 'lægges i seng' på grød... hvis du forstår hvad jeg mener!?
Kærlig hilsen M