Brev:
Væske og grovere mad
26. februar 2007
Alder:
7 mdr.
Væske og grovere mad
Hej, har lige lidt spørgsmål
Nu er Frederik næsten 7 mdr, han har haft en uge med lungebetændelse, han var ikke meget mærket af det men spiste og drak ikke så meget, så dagsrytmen og kosten har været ændret lidt.
Dette er ca tider
kl 8 vågner
kl 9 1½-2 dl majs/ris/øllebrød el. havregrød kogt på vand og 50 ml allomin rismels erstatning og afkølet med sødmælk med frugtmos oven på eller A38. vand af kop 2-3 snapseglas, sidder med en tørret rugbrødsstang eller gulerod mens jeg spiser,
kl 10 bad tøj på
kl 10.30 200 ml majsvælling
kl 10.30-13.30 sover mellem 1½ og 3 timer
kl 14-14.30 grød som morgen eller rester fra aftenen 1½-2 dl 2-3 snapseglas vand
kl 16 200 ml majs vælling
kl 16-18.30 sover mellem 1 time og 2½time
kl 19-19.30 1½-2 dl grøntsager, kartofler og kød blendet og vand af kop 2-3 snapseglas, lidt frugt mos eller A 38
kl 21 nattøj på og 200 ml majsvælling
kl 21-8 sover vågner ikke
Får han væske nok og måltider nok han får de 600 ml majsvælling og ca 100 ml allomin rismels mme i maden. er det godt nok.
Han vejer 9.3 kg og er 77 cm, han har ikke taget på siden hans 5 mdr dag. Nu er han knap 7, men han er jo også meget aktiv. Kravler næsten, og sætter sig selv op og lægger sig ned.
Og så skal jeg lige høre med de rugbrødsstænger, jeg har tørret dem 1 time ved 150 grader i ovnen, og har dem i en kagedåse, hvor lang tid kan de holde??? Det er lidt meget at lave hver dag, da det jo koster i strøm.
Han har 2 tænder så han skal vel til at have grovere mos end blendet??
Skal jeg bare mose det med en gaffel istedet for??. Havregrød spiser han fint det er bare alm ota solgryn alm kogt.
Han sidder ved bordet når vi spiser, der vil han gerne have små stykker kartoffel og kød, det virker bare ikke rigtig som om han tygger det, men han gnaver løs på rugbrødsstængerne og gulerødderne, eller et stykke agurk.
Ja det var lidt af hvert
Håber du kan finde rundt i det.
Tak for en god side.