Brev:
Synes min dreng spiser for lidt
26. februar 2007
Alder:
13 mdr.
Synes min dreng spiser for lidt
Hej Helen
Min dreng er nu endelig blevet nogenlunde rask igen, dog idag er han puttet til natten med 39,9 i feber... Han har været ret pylret hele dagen og har sovet en del.... Han hoster stadig meget. Skal til lægen med ham igen igen på tirsdag i næste uge.
Jeg synes han spiser for lidt og her mens han har været syg, har han afvist rugbrød, han vil slet ikke have det længere.
Hans plan for dagen, ser sådan ud, nogenlunde, da det er meget forskelligt hvornår han vågner----
Vågner mellem 5-6, kommer ind til os og putter, sover nogengange videre en halv til en hel time
morgenmad: øllebrød eller havregrød, spiser ca 2 dl, drikker vand til
1 time senere, lidt yoghurt med rå havregryn el revet rugbrød i
formiddag: 1 banan, mælk el vand til
frokost: rugbrød med diverse pålæg, el. lidt varm mad, hvis ikke han vil have det, mælk el vand til
efter frokost: frugt, frugtgrød, bolle, eller banan
aftensmad: 1-2 dl varm mad, (kød, fisk, kartoffel, grøntsager etc) vand til
natflaske: 250-300 ml mme (ja han får den stadig, da jeg vil vente med at tage den fra ham, til han er kørt ordentligt ind i dagplejen, tror det er en god tryghed for ham, den flaske, og han drikker altid det hele.)
Jeg tilbyder ham ofte indimellem måltiderne, da jeg ikke synes han spiser meget, men han afviser som regel.
Han følger sin kurve fint.
Med venlig hilsen
Amanda, en lidt bekymret mor